Over de Stichting

Wie zijn wij?

De Stichting Individuele Verzekeringsaanspraken Sjoa (SIVS) is opgericht op 9 november 1999. Onze belangrijkste taak is na te gaan of iemand aanspraak heeft op een betaling uit een levensverzekering van een door de oorlog getroffen verzekerde die vervolgd is vanwege zijn of haar Joods-zijn. Voorwaarde is wel dat de verzekering moet zijn afgesloten bij een verzekeraar die lid is van het Verbond van Verzekeraars.

Bestuur

De Stichting Individuele Verzekeringsaanspraken Sjoa is een onafhankelijke stichting. Het bestuur wordt gevormd door:

• mr. E.J. Numann (voorzitter) – vice-president van de Hoge Raad der Nederlanden;
  • mw.mr. H.A.G. Splinter-van Kan (secretaris) – Raadsheer in de Hoge Raad der Nederlanden;
  • mr. J.M.F.X. van Veggel (penningmeester) – advocaat, oud-deken van de Amsterdamse Orde van Advocaten.

Bezwaarcommissie

Als u zich niet met een beslissing van het bestuur kunt verenigen, kunt u binnen zes weken na de verzenddatum van een beslissingsbrief een bezwaarschrift indienen. Uw bezwaarschrift zal worden overgedragen aan de onafhankelijke bezwaarcommissie van de Stichting Individuele Verzekeringsaanspraken Sjoa. Het bezwaarschrift kunt u sturen naar het postbusadres van de stichting. De bezwaarcommissie wordt gevormd door:

• mr. H.L.J. Roelvink (voorzitter) – oud-vice-president Hoge Raad der Nederlanden;
  • mr. A.S. van Leeuwen – rechter Rechtbank Alkmaar;
  • mr. M.A. Pach – oud-vicepresident Rechtbank Zwolle-Lelystad;
  • mr. F.N. Meijer – oud-advocaat, oud-raadsheer/plaatsvervanger Gerechtshof Amsterdam.

Aanvraagformulier

Gebruik het digitale aanvraagformulier of druk het formulier af om gemakkelijk een aanvraag in te dienen:

Aanvraagformulier

Lettergrootte

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

WP-Backgrounds by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann